Campanya El cafè un plaer

Material de la Campanya en PDF:

Nota de premsa en PDF: Gremi Cafe Nota de Premsa10072

TRIPTIC TORRADORS CAFE10072

PLACA TORRADORS10072 –

CARTELL H TORRADORS CAFE10072 –

BANNERS TORRADORS CAFE

Nota de Premsa #01/2016

Gremi de Torradors de Cafè de Catalunya.
Barcelona, 29 de febrer de 2016

Campanya: el cafè un plaer
Gremi de Torradors de Cafè de Catalunya

El Gremi de Torradors de Cafè de Catalunya, amb la col·laboració de totes les empreses associades, ha posat en marxa una campanya publicitària, l’objectiu de la qual no és altre que el de fomentar el consum de cafè 100% natural, torrat a Catalunya, per les empreses associades al Gremi.

El cafè és un producte que es compra verd, en origen, als països productors situats entre els tròpics. Arriba a Europa, per diversos ports autoritzats, entre els quals es troba el Port de Barcelona. El cafè verd no es consumeix, es podria dir que no té cap gust. Totes les qualitats, sabors i aromes que li coneixem, vénen del torrat del cafè. El torrador és, per tant, l’expert en cafè, aquell que sap fer els millors blends, amb les diferents varietats i els diferents orígens; el que coneix el paladar més fi i el més exigent. El torrador de cafè és el que subministra els grans de cafè torrat als establiments d’hostaleria que, amb mans expertes el posaran en un molí preparat per moldre’l just abans de posar-lo a la cafetera per a fer un excel·lent espresso.

Per tot això podem dir que el cafè és un producte de proximitat. El cafè acabat de torrar i molt just abans de posar-lo a la cafetera és el més semblant a un producte de Km 0.

El cafè està de moda, moltes persones en parlen, coneixen orígens, saben més coses. La publicitat hi ha ajudat molt. Sabem que el millor cafè és el que és 100% natural, sense cap gra de cafè torrefacte.

Per tots aquests motius, les empreses, i per tant les marques de cafè, associades al Gremi de Torradors de Cafè de Catalunya posen en marxa una campanya de publicitat orientada a promocionar els establiments que ofereixen als seus clients un cafè ben fet, de qualitat, 100% natural, acabat de torrar, per una empresa certificada per l’associació professional.

L’objectiu de la campanya pretén augmentar la qualitat del cafè que consumim;  fomentant el consum de cafè 100% natural, acabat de torrar, per un torrador expert, associat al Gremi de Torradors de Cafè de Catalunya.

El cafè i les diferents formes de preparar-lo sedueixen, cada dia més, els consumidors, que cada dia són més exigents. Paraules com ristretto, capuccino, macchiato són tan populars com tallat, cafè amb gotes o cafè amb llet. Cal saber preparar-lo bé i servir-lo adequadament per seduir el client, amb la finalitat que torni cada dia al mateix establiment perquè és el lloc on li fan el millor cafè.

Per aquest motiu, el Gremi de Torradors de Cafè de Catalunya, a través de les marques de cafè representades per les empreses agremiades identificarà els establiments que ofereixin el cafè 100% natural, acabat de torrar per un torrador certificat pel Gremi, amb una placa signada pel gremi de Torradors de Cafè de Catalunya amb l’eslògan: el cafè, un plaer.

Cada empresa decidirà quin establiment mereix aquest reconeixement, i li proposarà que s’adhereixi a la campanya. Els elements de la campanya són:

    1- Tríptic de la campanya: Tu i el cafè esteu de moda
El tríptic és un element adreçat als establiments. Se l’informa dels objectius de la campanya dels avantatges de ser client d’una empresa que forma part del Gremi de Torradors de Cafè de Catalunya. Per motivar-los a fer un bon cafè, a tota hora, al tríptic hi figuren els cafès més consumits a Catalunya i els consells de com preparar-los. (PDF al web de la campanya)

    2- Placa: un cafè, un plaer (adreçat als consumidors)
És el distintiu que identifica l’establiment que ofereix el cafè 100% natural, acabat de torrar, per una empresa associada al Gremi. El distintiu serà vàlid durant l’any 2016, mentre el client complexi els requisits de la campanya. (PDF al web de la campanya)

    3- Cartell Tipus de Cafè a Catalunya (adreçat als consumidors)
La intenció del Gremi és intentar col·laborar en la normalització dels cafès a Catalunya, i aconsellar al barista com s’ha de preparar. i al consumidor de com s’han de demanar. Per això s’ha dissenyat un cartell amb els molts tipus de cafè més habituals a Catalunya amb una breu informació de com estan fets. Aquest cartell informa i motiva al consum de cafès diferents, molt ben elaborats.
(PDF al web de la campanya)

Paral·lelament, la campanya ha de servir perquè es parli de cafè. El Gremi com a motor de les marques, farà arribar als mitjans de comunicació tota la informació que necessitin per posar-se en contacte amb els torradors, o per parlar de cafè, com a producte gastronòmic i saludable.

En aquest sentit, el Gremi ha obert un web de campanya –que penja del propi web del Gremi: www.gremicafe.org – on hi ha els PDF de la campanya i un enllaç a les pàgines web de les empreses agremiades, el material de campanya, informació, links i altres informacions d’interès.

Moltes gràcies per col·laborar en la campanya. Segur que entre tots podrem dir que fer un cafè, és un plaer.
Antoni Gros Manero
President del Gremi de Torradors de Cafè de Catalunya

Informació de campanya:
TGD Comunicació – Josep M Rovira – jmrovira@tgd.cat

Informació del Gremi:
Lídia Sebastián – info@gremicafe.org – Tel. 93 496 45 07
Gremi de Torradors de Cafè de Catalunya – C/ Viladomat, 174, 5a – 08015 Barcelona

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s